Javi está descubriendo un nuevo mundo

Javi está descubriendo un nuevo mundo.

Él fue salvado de una explotación porcina, en la que iba a ser asesinado de un porrazo contra el suelo por tener problemas en sus extremidades que le impedían caminar.

Desde que llegó al Santuario hemos dado todo de nosotros para salvarlo y recuperarlo, y así ha sido. Javi ya puede caminar y no solo eso, sino que no para de correr y saltar. Nos tiene a todos agotados porque siempre tiene ganas de juego.

Ha creado un vínculo muy fuerte con los fundadores del Santuario, ya que vive con ellos y para él son sus padres. En cuanto lo cogen en brazos rápidamente cierra los ojos y saca la lengua, porque se relaja para dormir en sus brazos, como cualquier niño cuando lo cogen sus padres, que se siente protegido.

Está descubriendo un nuevo mundo, un mundo que los cerdos en las granjas no conocen, ya que nacen encerrados en naves sin saber lo que es la hierba, la tierra, la luz del sol o simplemente respirar aire fresco.

Javi is discovering a new world.

He was rescued from a pigs farm. He was unable to walk due to some problems in his joints and was going to be slaughtered by a hit against the floor.

Since his arrival at the Sanctuary we’ve done everything in our power to save his life. It’s been a success and now Javi can walk, well, not only that, he can run and jump too. He has us all really exhausted because he’s always eager to play.

He’s developed a very strong bond with the founders of the Sanctuary. He lives with them and they are like parents to him. When he’s in their arms, he closes his eyes and sticks out his tongue. This is the way he relaxes before falling sleep in their arms. He’s like a child who sleeps protected in his father’s arms.

He’s discovering a new world. A world unknown to farmed pigs who are born and live confined in industrial units, without access to grass, soil, sunlight or even fresh air.

Will you help us to carry on saving lives?

• Help us to pay the new Sanctuary

• Joining Teaming for just 1€ a month.

• Membership from just 6€ a mont.

• Sponsorship of a resident from just 10€ a month.

• Making a donation.

• Buying our merchandising from our charity shop.